تاپ دکور کاغذ دیواری متالیک چیست؟ این دیوارپوش با تغییر نور تغییر رنگ می‌دهد! - تاپ دکور

امروزه کاغذ دیواری جزء یکی از محبوب ترین وسایل برای طراحی و دکوراسیون فضاهای خانه است . با ظهور مجدد این گزینه فوق العاده و همه کاره میتوانید نمای خانه را با هزینه کم در زمان کوتاه تغییر و بازسازی کنید همچنین بهتر است بدانید کاغذ دیواری مانند پوستر دیواری است است که میتواند قسمتی و یا کل یکی از دیوار را با آنها بپوشاند . دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که بیدانید هر کدام از این اینها برای نصب و نیز اجرا به چسب خاصی نیاز دارند . همان طور که پیش از این به انواع کاغذ دیواری پرداخته ایم، تنوع نوع و متریال کاغذ دیواری بسیار زیاد است. در این مقاله به  کاغذ دیواری متالیک، درخشان و لوکس می پردازیم.

فرش مدما

کاغذ دیواری متالیک

انواع کاغذ دیواری 

انواع کاغذ دیواری جدید بر حسب جنس و طرح  به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.که از لحاظ جنس می توان کاغذ دیواری سه بعدی، کاغذ دیواری آینه ای و طرح کاغذ دیواری پتینه را نام برد، در ادامه به کاغذ دیواری متالیک از این دسته بندی می پردازیم.

کاغذ دیواری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر می‌خواهید یک کاغذ دیواری خوب و مقاوم انتخاب کنید، لازم است در کنار توجه به زیبایی و طرح و رنگ آن به جنس و ویژگی‌های آن نیز توجه کنید. مهم‌ترین ویژگی‌های یک کاغذ دیواری خوب عبارتند از:

  • دارای قابلیت شست‌وشو
  • عایق مناسب برای صدا
  • مستحکم در برابر تابش نور خورشید
  • مقاوم در برابر کشیده شدن
  • مقاوم در برابر خش و پارگی
  • ضد حساسیت
کاغذ دیواری متالیک

کاغذ دیواری متالیک چیست؟

یک نوع کاغذ دیواری طرح دار کمیاب با قیمتی بسیار زیاد است که طرفداران خاصی دارد. در متریال آن لمینتی از آلومینیوم به کار رفته که ظاهر بسیار زیبایی به آن بخشیده است.یکی از انواع کاغذ دیواری که بسیار زیبا و خاص است ولی خیلی کم پیدا می شود، کاغذ دیواری متالیک است. رنگ این کاغذ دیواری براق و متالیک است و با تغییر نور در شبانه روز تغییر رنگ می دهند. به عنوان مثال کاغذ دیواری رنگ آبی متالیک در طول روز از آبی تا بنفش متالیک تغییر رنگ می دهد. پیش تر به کاغذ دیواری نورانی از نوع تغییر نور پرداخته ایم.
 

کاغذ دیواری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب کاغذ دیواری متالیک با رنگ‌های خنثی

رنگ‌های طلایی، رزگلد، نقره‌ای و برنز از رنگ‌های خنثی برای کاغذ دیواری متالیک به شمار می آیند که جذاییت و درخشندگی بیشتری دارند و متداول و پرطرفدارند. این نوع کاغذ دیواری گزینه مناسبی برای طراحی دکور به سبک‌های مینیمال و رنگ‌های خنثی است و، چون مانند کاغذ دیواری طرح سنگ اسلب زمینه رنگی ملایمی دارند به راحتی با هر رنگ مبلمان هماهنگ می شوند.

کیفیت و دوام بیشتر با کاغذ دیواری متالیک

از آنجایی که در تهیه کاغذ دیواری متالیک از چندین لایه کاغذ، فویل و تزریق رنگ استفاده میشه نسبت به سایر کاغذ دیواری‌ها از عمر و دوام بیشتری برخوردار است. اگر به دنبال کاغذ دیواری با دوام و باکیفیت مانند طرح کاغذ دیواری پتینه هستید توصیه می شود از کاغذ دیواری متالیک مصرف کرده و بدون ترس از رطوبت از آن‌ها برای محیط‌های مرطوب مثل آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

کاغذ دیواری متالیک و بزرگتر نشان دادن فضای خانه

این نوع کاغذ دیواری‌ متالیک خاصیت آینه‌ای دارند به همین علت مثل آینه عمل کرده و مانند کاغذ دیواری آینه ای با انعکاس نور فضای اتاق‌های کوچک را بزرگتر نشان میدهد؛ بنابراین ایده مناسبی برای طراحی دکور فضا‌های کوچک خانه محسوب می‌شوند.

نگهدای و مراقبت آسان کاغذ دیواری متالیک

بر خلاف تصور از این نوع کاغذ دیواری به راحتی می شود نگهداری کرد. آن ها به راحتی قابل شست و شو و با دوام هستند. برای دوام و مراقبت بهتر از آن ها  دستورالعمل‌های سازندگان را می توانید از فروشندگان بخواهید.

کاغذ دیواری متالیک عایق سرما است

این نوع کاغذ دیواری‌ها گزینه مناسبی برای طراحی دکور خانه در مناطق سردسیر هستند. فویل موجود در این نوع کاغذ دیواری منجر به بازتاب انرژی گرمایشی خانه به فضا میشه در نتیجه محیط خونه را گرمتر می کند.

کاربردهای کاغذ دیواری متالیک

کاربردهای کاغذ دیواری متالیک

در خصوص کاربرد های کاغذ دیواری متالیک باید افزود که، به سبب آن که این کاغذ دیواری بسیار درخشان و خیره کننده است ، می توان از آن در تالار ها، سالن های پذیرایی، هتل ها و … بهره برد . همچنین به علت آن که اکثر قریب به اتفاق کاغذ دیواری های کلاسیک، دارای ظاهری متالیک می باشند می توان از آنها در اتاق پذیرایی نیز، استفاده کرد. از دیگر مواردی که می توان در خصوص کاربرد های کاغذ دیواری متالیک ذکر کرد، این امر است که می توان از این کاغذ دیواری پر کاربرد در لابی، و یا حتی در راهرو ها بهره برد . 
همچنین شایان ذکر است که کاغذ دیواری متالیک، گزینه مناسبی است برای افرادی که، قصد دارند تا یک دیوار را در محیط کسب و کار یا زندگی خود، به عنوان دیوار تاکیدی کاغذ دیواری کنند.
مطالب مرتبط:

  • کاغذ دیواری هندسی، فکرش هم نمی کنید به این فضاها بیاد!
  • کاغذ دیواری راه راه، جلوه ای منحصر به فرد در دکوراسیون منزل!

کاغذ دیواری های متالیک از جمله کاغذ دیواری هایی می باشند که برای محیط های کم نور ، بسیار مناسب هستند . به این خاطر که ظاهر این کاغذ دیواری ها بسیار پر زرق و برق می باشد (و به عبارت دیگر انعکاس دهنده نور هستند)، افراد می توانند با تهیه این کاغذ دیواری، محیط کسب و کار یا زندگی خود را تبدیل به محیطی مجلل و یا به عبارتی لوکس کنند.

جمع بندی:

کاغذ دیواری متالیک یکی از انواع جذاب و پرطرفدار کاغذ دیواری است. آن ها جزئی از سبک‌های کلاسیک هستند که به راحتی می توان برای تطبیق با سبک‌های مختلف طراحی دکور داخلی استفاده کرد. براق بودن و رنگ‌های خاص این نوع کاغذ دیواری آن را بین سایر طرح‌ها برجسته و جذاب‌تر نشان می دهد. در این مقاله به  کاغذ دیواری متالیک، درخشان و لوکس و مزایای استفاده از آن پرداختیم.
مطالب بیشتر:

  • کاغذ دیواری طرح آجر، طوسی‌اش بهتره یا رُسی رنگ؟
  • با نقشه های کاغذی، جهان را کاغذ دیواری خانه خود کنید!
  • کاغذ دیواری گل دار، طرح های لطیف برای فضاهای مختلف خانه!
  • عکس کاغذ دیواری فانتزی، طرح‌های محبوب و رویایی
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 428 views بار دسته بندی : مبانی طراحی داخلی تاريخ : 17 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.