تاپ دکور چیدمان مبل 2023 + 44 ایده تاپ و کاربردی - تاپ دکور

چیدمان مبل یکی از مهم ترین کارهایی است که برای تغییر دکوراسیون داخلی باید انجام دهید و باید بتوانید مبل ها را به صورت کاملا درست و مطابق اصول، دیزاین و چیدمان کنید. چیدمان انواع مبل متفاوت است و با توجه به متراژ فضای داخلی باید اقدام به چیدمان این مبل ها نمود؛ بنابراین اگر مبل جدیدی خریداری کرده اید یا به یک جای دیگر نقل مکان کرده اید بهتر است که با اصول چیدمان مبل بیشتر آشنا شوید.

توجه نمایید که این چیدمان مبل ها است که نشان دهنده سلیقه شماست؛ بنابراین سعی کنید که با اصول چیدمان مبل ها بیشتر آشنا شوید تا سپس بتوانید بهترین چیدمان و دیزاین شیک و جدید را برای مبل های خانه یا محل کار خود انجام دهید. اگر چیدمان مبل ها اصولی باشد هم استفاده از آن ها راحت تر است و هم زیبایی دکوراسیون داخلی افزایش می یابد.

جهت آشنایی با جدیدترین روش های چیدمان مبل و اصول چیدمان انواع مبل بهتر است که در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با آگاهی بیشتر اقدام نمایید.

چیدمان مبل پذیرایی

پذیرایی مهم ترین بخش یک خانه است که طراحی و چیدمان تک تک المان های آن با اهمیت است به همین خاطر ضروری است که با آگاهی از چیدمان انواع مبل اقدام به طراحی و دیزاین این مبل ها کرد. چیدمان مبل پذیرایی با توجه به دو فاکتور مهم تعیین می شود که این فاکتورها متراژ فضا و تعداد مبل ها است که تعیین می کنند چیدمان مبل چگونه انجام شود.

چیدمان مبل پذیرایی

چیدمان مبل پذیرایی کوچک با بزرگ تفاوت هایی دارد و باید با توجه به جدیدترین متدها و طراحی ها اقدام به چیدمان اصولی مبل های پذیرایی نمود. البته ذکر این نکته ضروری است که تنها چیدمان مبل پذیرایی با اهمیت نیست بلکه چیدمان مبل اداری و دفتر کار نیز از اهمیت های بسیاری برخوردار است.

چیدمان مبل پذیرایی
چیدمان مبل پذیرایی

چیدمان مبل ال

برای چیدمان مبل ال باید توجه نمایید که اگر فضای مورد نظر خیلی کوچک است باید مبل ها را به دیوار بچسبانید و اگر با محدودیتی مواجه نیستید می توانید اطراف مبل را باز بگذارید و سپس یک فرش مستطیل فانتزی برای جلوی مبل در نظر بگیرید.

چیدمان مبل ال
چیدمان مبل ال

برخی مبل های ال دارای یک مبل تک نفره و یک میز وسط هستند و در این صورت باید چیدمان مبل ها را بگونه ای انجام دهید که از بالا یک فضای مستطیل شکل ایجاد شود.

چیدمان مبل ال

چیدمان مبل راحتی

برای چیدمان مبل راحتی می توانید با توجه به دیگر المان ها این اقدام را انجام دهید یعنی اگر بخواهید چیدمان مبل و تلویزیون را با هم انجام دهید باید مبل سه نفره را روبروی تلویزیون قرار دهید و بقیه مبل ها را به صورت گرد با فاصله ای مناسب بچینید.

چیدمان مبل راحتی

توجه نمایید که شما قصد چیدمان مبل راحتی را دارید بنابراین باید بگونه ای ای این طراحی و چیدمان را انجام دهید که راحت بتوانید از آن استفاده کنید.

چیدمان مبل راحتی
چیدمان مبل راحتی

چیدمان مبل فرانسوی

برای چیدمان مبل فرانسوی در ابتدا باید مبل بزرگ‌تر را بچینید و سپس با توجه به این مبل دیگر تکه های مبل را بچینید. اغلب افراد برای چیدمان مبل فرانسوی سعی می کنند که آن را به صورت گرد بچینند اما می توانید با توجه به سلیقه خود بهترین چیدمان را انجام دهید.

اگر فضای بزرگی در اختیار دارید سعی کنید که مبل ها را به دیوار نچسبانید اما اگر فضا کوچک است چاره ای جز چسباندن مبل ها به دیوار نیست و اگر تعداد مبل ها بیشتر باشد باید تعدادی از آن ها را حذف کنید تا فضا بیش از حد گرفته نشود.

چیدمان مبل فرانسوی
چیدمان مبل فرانسوی
چیدمان مبل فرانسوی

چیدمان مبل مینیمال

چیدمان مبل مینیمال باید با ساده ترین روش ها انجام شود و نباید اطراف مبل را با المان های شلوغ و پر زرق و برق چیدمان کنید بلکه ضروری است ساده ترین طراحی را انجام دهید.

چیدمان مبل مینیمال

برای چیدمان مبل مینیمال می توانید از تعدادی گل و گیاهان طبیعی استفاده نمایید یعنی سعی کنید بجای وسایل تزیینی از تعدادی گلدان استفاده کنید تا این چیدمان به خوبی انجام شود.

چیدمان مبل مینیمال
چیدمان مبل مینیمال

چیدمان مبل سلطنتی

برای چیدمان مبل سلطنتی باید فضای کافی در اختیار داشته باشید تا بتوانید یک چیدمان کاملا خاص و اصولی را انجام دهید. با توجه به شکل پذیرایی می توانید بهترین چیدمان مبل را انجام دهید یعنی چیدمان مبل پذیرایی مستطیل شکل با چیدمان مبل پذیرایی مربع شکل متفاوت است و باید با توجه به برخی نکات چیدمان مبل ها را انجام دهید.

چیدمان مبل سلطنتی

سعی کنید که در چیدمان مبل سلطنتی حتما آن مبلی را که از همه بزرگ‌تر است را در جایی قرار دهید که خیلی مانع رفت و آمد افراد نشود یعنی می توانید آن را در گوشه و کناری قرار دهید و سپس بقیه مبل ها را می توانید با توجه به این مبل چیدمان کنید.

چیدمان مبل سلطنتی

چیدمان مبل مدرن

چیدمان مبل مدرن بسیار آسان است؛ زیرا اصلا تقارن و نظم برایش اولویت نیست بلکه سادگی و راحتی برای او مهم است به همین خاطر باید بگونه ای این چیدمان را انجام دهید که هم ساده باشد و هم خیلی راحت بتوان از آن ها استفاده نمود.

چیدمان مبل مدرن

سعی کنید که قطعات مبل را در فاصله ای مناسب بچینید و هرگز قطعات بزرگ را در نزدیکی هم نچینید چرا که یک کار کاملا غیر اصولی است.

چیدمان مبل مدرن
چیدمان مبل مدرن

چیدمان مبل کلاسیک

یکی از اصول چیدمان مبل کلاسیک این است که شما باید تقارن و هماهنگی را رعایت کنید و سعی کنید که در چیدمان مبل کلاسیک یک تقارن چشمگیر میان المان ها ایجاد کنید.

چیدمان مبل کلاسیک

باید حتما چیدمان مبل کلاسیک را در نقطه ای از پذیرایی انجام دهید که نورپردازی آن خوب باشد و این فضا روشن باشد و به چشم بیاید.

چیدمان مبل کلاسیک

چیدمان مبل نئوکلاسیک

چیدمان مبل نئوکلاسیک نیز به مانند مبل کلاسیک و سلطنتی است یعنی شما در ابتدا باید آن تکه از مبل را که بزرگ تر است را انتخاب کنید و بهترین نقطه از پذیرایی را برای قرارگیری آن انتخاب نمایید و سپس به سراغ دیگر تکه ها بروید.

چیدمان مبل نئوکلاسیک

توجه نمایید که اگر پذیرایی خانه شما به سبک نئوکلاسیک طراحی شده باشد می توانید به سراغ خرید این مبل بروید تا بتوانید یک چیدمان و دیزاین خیلی خوب را انجام دهید.

چیدمان مبل نئوکلاسیک
چیدمان مبل نئوکلاسیک

چیدمان مبل چستر

برای چیدمان مبل چستر باید در ابتدا آن دو مبلی را که از دیگر مبل ها بزرگ تر هستند را در مجاورت هم قرار دهید و سپس قطعات کوچک تر را باید میان این مبل ها قرار دهید تا بتوانید شاهد یک چیدمان خاص و شیک باشید.

چیدمان مبل چستر
چیدمان مبل چستر

اگر پذیرایی خانه شما کوچک و مستطیلی است باید دو مبل بزرگ تر را روبروی هم و دو مبل کوچک و تک نفره را در انتهای سالن قرار دهید یا اگر تلویزیون در انتهای سالن قرار دارد می توانید دو مبل تک نفره را در همان ابتدا قرار دهید.

چیدمان مبل چستر

چیدمان مبلمان فضای باز

چیدمان مبلمان فضای باز را باید بگونه ای انجام دهید که مبل ها روبروی هم قرار گرفته باشند و اگر یک آتشدان هم در اختیار داشته باشید که خیلی بهتر است چرا که می توانید آن را در مرکز قرار دهید و دیگر مبل ها را اطراف آن بچینید.

البته توجه نمایید که مبلمان فضای باز انواع مختلفی دارد و باید در ابتدا بهترین سبک را انتخاب نمایید و سپس به سراغ آگاهی از نکات چیدمان آن ها بروید.

چیدمان مبلمان فضای باز
چیدمان مبلمان فضای باز
چیدمان مبلمان فضای باز

چیدمان مبل جدید

امروزه چیدمان مبل جدید بیشتر به چشم می آید و دیگر به مانند گذشته نیست که حین چیدمان مبل با محدودیتی مواجه شوید چرا که می توانید به جای خرید مبل هایی با تعداد بالا، یک دست مبل کوچک یا نیم ست را خریداری نمایید و سپس چند نوع پاف خریداری کنید.

چیدمان مبل جدید

حتی اگر علاقه ای به خرید فرش ندارید می توانید پذیرایی خانه را با کفپوش پارکت طراحی کنید و یک دست مبل جدید و شیک برای آن تهیه نمایید.

چیدمان مبل جدید
چیدمان مبل جدید

چیدمان مبل هفت نفره

چیدمان مبل هفت نفره بسیار ساده و راحت است. شما می توانید مبل سه نفره را در وسط قرار دهید و سپس مبل دو نفره و مبل های تک نفره را در کنار آن قرار دهید یا می توانید مبل سه نفره و مبل دو نفره را روبروی هم قرار دهید و سپس مبل دو نفره را در یکی از دو سمت قرار دهید.

چیدمان مبل هفت نفره
چیدمان مبل هفت نفره

جمع بندی

پیشتر راجع به چیدمان مبل ها خواندید و حالا می دانید که با توجه به مبلی که در اختیار دارید چگونه می توانید بهترین طراحی و چیدمان را انجام دهید. حتی اگر خودتان مهارتی برای چیدمان مبل ها ندارید می توانید از یک دیزاینر منزل یا دکوراتور کمک بگیرید تا شاهد بهترین تغییرات باشید.

مدل چیدمان مبل

چیدمان مبل
چیدمان مبل جدید
چیدمان مبل شیک
مدل چیدمان مبل
مدل چیدمان مبل
چیدمان مبل کمجا
چیدمان مبل شیک و جدید
چیدمان مبل جدید
چیدمان مبل شیک
چیدمان مبل لوکس
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 73 views بار دسته بندی : مشاوره دکوراسیون تاريخ : 21 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.